lørdag den 14. maj 2011

Loppemarkedsindkøb.

Heldigvis bestemte jeg mig til at tage på loppemarked på vort lokale plejehjem i dag. Der var mange mennesker og mange, jeg kendte, det er altid hyggeligt. Først fandt jeg et pink dukkeskab til Barbietøj med  3 skuffer til kr. 25. Så en bog af Tage Skou-Hansen til kr. 5 til Claus, en nodebog med brune falmede blade til kr. 20,-. Den skal bruges til at lave engle og kræmmerhuse af til jul.
Mit bedste indkøb, som er vist her, er to flotte syede stramajbilleder med glas og flotte rammer. De to ting har jeg dog fjernet, da broderierne skal klippes i stykker og syes sammen med noget patchworkstof til puder og tasker. Og jeg gav 10 kr. for "Flugten til Amerika" og 20 kr. for det store landskabsbillede. Var det ikke et godt køb?
Posted by Picasa

8 kommentarer:

Inge (Kludenyt) sagde ...

Jo der var du god nok heldig... Glæder mig til at se hvad du får ud af det.....

Hanne & Karl Aage sagde ...

Jo, det er nogle rigtig flotte stramaj-billeder. Jeg kan huske da min mor og mormor syede stramaj-billeder...bliver helt nostalgisk:-)

Signe sagde ...

Jo, det var nogle gode indkøb du fik der - og ideen med at bruge stramajbillederne til PW er fin. Glæder mig til at se resultaterne.

Mona Nørhave sagde ...

Hej Dem ville jeg også ha investeret i. Og lige som dig bruge dem til patchwork. Så lige i dag en taske( mellem str) med strapudemaj på den ene side til og ellers i sort til 1695,-kr. !!!!!!!
Så var den s.. også betalt.....;-))

Lene sagde ...

Ja tænk engang har jeg syet Flugten til Amerika, og nu vil du klippe den i stykker. SUK. Den jeg har syet har min mor dog stadig hængende på sin væg

grymerspalet sagde ...

Ja, det er næsten synd, Lene. Men ellers får jeg ikke broderiet brugt.
Det bliver ikke lige nu, jeg laver noget ud af det. Er ved at skære stof til et sommertæppe, hvor der skal være 25 farvestrålende små børne spande. Nu må jeg se, hvad det bliver til.
Tak for alle jeres kommentarer.

Hanne sagde ...

Sikken da nogen lækre indkøb.
Jeg har også været på jagt efter "Flugten til amerika" , men har ikke været så heldig som dig
God weekend
Kh hanne

Jette Melgaard sagde ...

Det er nogle rigtig gode indkøb, du der har fået gjort. Flugten til Amerika er jo ellers brugt i en stor rejsetaske syet af Dorthe Jollmann.