lørdag den 29. september 2012

JEG NÅEDE DET.


DEJLIGT. MIN TEHÆTTE TIL VORE VENNER BLEV FÆRDIG HER TIL AFTEN.
Mønstret er fra Linette "Quilt my design", hun har syet sin tehætte i brun,beige, råhvide farver. Jeg  brugte, hvad jeg havde i mine gemmer. Linettes mønstre er så gennemarbejdede, at de er lette at gå til. Noget har jeg applikeret på i hånden, bakkerne er syet på med symaskinen, Fårene er syet på med en hvid tråd  zig-zag, de sorte hoveder, hale, øre og ben er broderet på med en tråd sort amagergarn - ligeså de små blomster. Der er quiltet lidt på bakkerne med symaskinen og på den lange strimmel, der forbinder for- og bagsidehætten. Jeg har quiltet i hånden med en changerende tråd rundt om huse og træer. Teksten er syet med en tråd rød-orange blomstergarn. Bogstaverne blev ikke helt lige store, de er nemlig ikke blevet tegnet op først.Tiden snød mig.

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Super smuk tehætte :)
Linette's mønstre er så fine
Knus

Kirsten Bøttcher sagde ...

Den blev rigtig skøn.
Håber vennerne blev glade for den.

Gitte Møldrup sagde ...

Hvor er den blevet flot Kirsten, og så er der jo mange sy timer ( måske) til det er tirsdag. Måske er det din nye stil at være færdig et par dage før :o)

Berit sagde ...

Den er rigtig sød, ja hun laver nogel søde mønstre, hende Linette