lørdag den 13. oktober 2012

Kursus i Hørning med Wenche fra "Northern quilts".

Så oprandt dagen, hvor jeg skulle på stitchery kursus med Wenche fra Norge. Det var Helene Juul, der oprettede dette kursus. Wenche har lavet kursus flere gange i Hørning, men det var første gang, jeg var med.
Det var en dejlig dag med masser af inspiration til kommende julegaver. I dag fik jeg syet den lille julemus på posen - indeni posen er der en rulle sejlgarn, og det er så "halen", der kommer ud af hullet. Jeg fik også prøvet at male lidt skygge med de billige vokskridt, der kan købes mange steder. Det fungerede godt, og farven blev fixeret få sekunder med strygejern - uden damp.
Wenche er en fantastisk tegner, og motiverne egner sig virkelig godt til stitchery.
En inspirerende dag med Wenche og Helene samt 34 andre glade "piger".

3 kommentarer:

Gitte Møldrup sagde ...

Tak for en hyggelig dag Kirsten. jeg glæder mig til at se din færdige "musepose"
Knus

Gitte sagde ...

Det lyder som om, at I har haft en hyggelig dag. Rigtig flot det hele.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Jeg har været på broderusk-kursus med Wenche for 2 år siden (tror jeg) og det var en rigtig dejlig oplevelse. Når jeg ser de fine mønstre, fortryder jeg at jeg ikke var med denne gang. Sådan en musepose er da het uundværlig :-))
quiltehilsner
Angelika