torsdag den 28. marts 2013

ROD.

Jeg har lige været ved at kikke nogle "Alt for damerne" igennem. Der faldt jeg over en rigtig god artikel om "Rod". Prøv at læs den røde seddel, som nu sidder på vort køleskab. Den satte nogle tanker i gang. Som der stod i artiklen får man jo aldrig 14 dage til at rydde op i - vi vælger i hvert faldt noget andet! Derfor start bare et sted - en hylde - en skuffe eller lign. Nu er jeg i gang med bladbundker. Jeg må indrømme, at jeg af og til køber nogle boligblade, "Alt for damerne" eller "Femina" hos min Bogcentral i Horsens, de koster så 1/3 af normal prisen. Men nu skal de altså ud. Det giver altså et meget bedre indtryk af ens hjem - både for andre - men da især overfor en selv, med smukt ryddede flader .. samtidig må jeg have afleveret en del i genbrugsbutikkerne, for hvor meget porcelæn, vaser m.m. kan 2 mennesker bruge? - Det værste bliver at få ryddet op i mit sy- computerværelse .. jeg går ofte i stå med projekter, og det er bl.a. fordi, jeg ikke kan overskue, hvor jeg skal begynde. I artiklen stod der også, at vi befinder os så godt i et sommerhus, for de 7-14 dage, man er på ferie, har vi kun det med, vi skal bruge. Og det er altså rigtigt, jeg slapper af på en hel anden måde.

2 kommentarer:

Kirsten Bøttcher sagde ...

Det er nemlig rigtigt :)
Jeg har en "bibel" der hedder:
:Ryd op i dit rod: skrevet af
Karen Kingston. Den er super god.
God Påske og held og lykke med projektet.

Pernille sagde ...

Hej
Ja orden er en dejlig ting..
Prøv at gå ind på www.farvelrod.dk og tilmeld dig det gratisk minikursus - og tips og tricks vil dale ned over dig de næste par uger.
Se også bogen Farvel rod - Hej frihed. Den kunne blive den nye bibel. Den er skrevet af hende som er i artiklen i Alt for Damerne.
God påske