lørdag den 6. juli 2013

God ide´.

Jeg har købt jumbo spillekort hos "Søstrene Greene" til godt kr. 12,-. Jeg har tegnet mønstre på 3 af kortene til en tre-sidet dims til fingerbøl, raflebæger eller til andre småting. Der er 6 mønstre i alt, 3 store og 3 lidt mindre. Der er limet pladevat på og klippet stof - et stykke til de 3 forsider og et andet stykke til de 3 indersider. Nu skal stofferne ries rundt i kanten, foldes rundt om de 6 mønstre, strammes til og slå en knude.De skal sys sammen 3 og 3, og den mindste boks kommes inden i den store. Derefter kastes der gennem lagene rundt i kanten. Jeg er spændt på at se min boks færdig.

3 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej Kirsten,
sådan en boks syede jeg dengang jeg startede at sy patchwork. Jeg gjorde det på en lidt anden måde. Efter at jeg havde riet alle 6 dele over pap, syede jeg dem sammen to og to (et af de større med et af de mindre) og derefter syede jeg dem sammen til en boks. Det er lidt nemmere end at sy to bokse og sy dem sammen bagefter :-)
quiltehilsner
Angelika

grymerspalet sagde ...

Jeg har også fundet ud af, at det er sådan, det skal gøres Angelika. Det er meget lettere. Tak for din kommentar.

beaquilter sagde ...

sjov ide at bruge pap fra dem, har ikke veret i den butik i aarevis da mine foreldre var deres konkurrent ;)