mandag den 13. oktober 2014

SAKSEN!




Jeg er i gang med at sy et babytæppe for en bekendt. Det gik lige så godt ... og så begyndte overtråden at springe flere gange. Min dejlige Bernina lød som om, der var et eller andet, der slæbte - en forkert lyd! Instruktionsbogen kommer frem: jeg skifter nålen, renser alt under maskinen, som jeg har skilt ad. Smører maskinen på de 2 steder, der vises i instruktionen. Sætter ny undertråd i. Der kom også en ny nål på Berninaen - stadig samme lyd, og overtråden springer igen. Vil til at skrue sidedækslet af for at se, om der er en trådrest i klemme mellem trådskiverne .. men vil så lige skifte overtråden først ... og tænk, overtråden der havde viklet sig ind i min lille gode saks, som altid ligger øverst på maskinen. Og nu syr Bernina B710 som en drøm - HVOR BLEV JEG GLAD.

Ingen kommentarer: