torsdag den 23. juli 2015

DAGEN OPRANDT.


Her er det færdige tæppe, som har taget lang lang tid at sy. Men det har været sjovt, og det er en speciel skæreteknik, hvor der bliver lagt 2 forskellige grønne stykker stof ovenpå hinanden, og så skæres der. Træet i midten skiftes ud med det træ, der ligger nedenunder. Der  sys, presses, sys presses osv. Der er 1 række store træer foroven og forneden og 2 rækker i hver side. Lukkekanten er samme stribede stof, som er syet uden om de små træer i midten. Tæppet måler 126 x 170 cm. Jeg glæder mig rigtig meget til at aflevere gaven til vore gode venner fra Spanien, der bliver 70 og 75 år. Jeg har også lyst til at sy et til os selv - måske med lidt færre træer .....

5 kommentarer:

Tine - Design By T sagde ...

Hvor er det blevet superflot! Det bliver de da enormt begejstrede for. Flot arbejde.

Birgitte sagde ...

Sy fint et teppe! Fint med trærne i ulike størrelser. Farger og stoff harmonerer så fint sammen. Her har du hatt mye arbeid - en flott gave!

Gitte Møldrup sagde ...

Hvor er det blevet flot Kirsten. Farve sammen sætningerne gør at træerne virker mere forskellige. Det er jo lige et tæppe for en som mig der elsker alt det grønne, og de små røde hjørnesten, virker super godt.
Hvordan mon du vil quilte det ????

grymerspalet sagde ...

Gitte, det er quiltet, men det kan nok ikke ses. Jeg har quiltet vandret i sømmen på alle de små træer, quiltet en lige linje i den stribede kant og lodret i sammensyningen mellem de 2 hold store træer.

Bedstes Patchwork sagde ...

Hvor er det blevet flot dit tæppe, flot gave at gi :0)