søndag den 10. januar 2016

1.FORSØG MED CIRKLER.


Her har jeg forsøgt at sy cirkler efter Helene Gravenhorsts bog: JEG ELSKER PATCHWORK. Det er en rigtig dejlig bog med fine vejledninger og mange forskellige tæpper med cirkler. Det lille kvadrat måler færdigt ca. 18 x 18 cm, det store 34 x 34 cm. Jeg skal nemlig sy et tæppe til barnebarn Holgers konfirmation i april. Han har selv sagt, at han gerne vil have et, hvis der må komme fleece på bagsiden. Han har selv valgt farver bl.a. blå, grå, råhvid og måske grønne - alle ensfarvede. Jeg er nogenlunde tilfreds med forsøget. Det gik lidt lettere, da jeg satte en smallere trykfod på min symaskine, nemlig en inch trykfod. Det er meget vigtigt, at stofferne bliver syet korrekt sammen, jeg brugte også en pincet, som jeg på Dansk Patchwork Forenings Træf i august 2015 så, at Helene brugte. - Men jeg vil også prøve at sy cirkler på en anden måde. Derefter må jeg finde ud af, hvad der passer bedst for mig.

2 kommentarer:

Gitte Møldrup sagde ...

Det ser da rigtig fint ud, jeg er også netop nu igang med min første cirkel quilt. Jeg fik nemlig en stor lineal med mange størrelser til cirkler på i julegave. Den er i inch mål og jeg har brugt inch trykfod med kant i højresiden, kan ikke huske hvad den hedder, det virkede godt. Det jeg synes er sværest er ikke at trække for meget i cirkelstykket.

Dollandesign sagde ...

Cirkelformer kan vara kluriga att sy, tycker jag.
Det var effektfullt med den enfärgade "punkten" mot den prickiga bakgrunden!

Dollandesign