lørdag den 23. januar 2016

Det går lettere end forventet.


Jeg er godt i gang med at sy de kvarte cirkler sammen til 42 hele cirkler i 2 størrelser. Det går lettere, end jeg regnede med. Metoden er beskrevet godt i Helene Gravenhorsts bog. Jeg sætter 3 knappenåle i: en i begyndelsen, en i slutningen og en midt på. Det konkave stykke er nederst og den konvekse kvarte cirkel øverst. Tæppet er til barnebarn Holger til konfirmationen i april. Jeg har lavet en arbejdsplan: der skal sys 14 cirkler om ugen, der skal være 42 i alt. Jeg syr også småting i hånden ved siden af og er lige begyndt på en hæklet påske kanin til mig selv!!

2 kommentarer:

Edny sine puslerier sagde ...

Dette teppet kommer til å bli kjempefint! Så flink du er som lager en plan for syingen. Da kommer du sikkert i mål. Lykke til med resten.

Tine - Design By T sagde ...

Du er da kvik til at få syet de cirkler. Jeg har forsøgt en gang uden den helt store succes, så jeg er spændt på at se dit. Fantastisk at du har regnet ud hvor meget du skal sy hver uge, men jeg håber nu stadig at du ser det som en fornøjelse at sy tæppet. Rigtig god fornøjelse.